Sunday, May 10, 2015

Nerve – Jeanne Ryan

Jedna z knih z mého vorvaňského období (rozuměj – období, kdy jsem buď nemocná a válím se doma, nebo období, kdy jsem absolutně zdravá, ale i tak se bezdůvodně válím doma). Někde jsem zahlédla dobrou recenzi a anotace knihy mě taky celkem zaujala. Říkala jsem si „že by další Hunger games?“, doufala v něco trochu brutálního a taky se tak trochu dočkala.

O čem Nerve vlastně je?
Když je Vee vybraná do Nerve, extrémní online hry takzvané Pravda nebo úkol (až na to, že v tomto případě jen úkol), zjistí, že jí hra zná. Lákají jí výhrami, po kterých už dlouho toužila a dají jí do týmu se sexy týpkem – Ianem. Zezačátku je to vzrušující – fanoušci jim fandí, aby hráli o lepší hry, ale tím pádem i riskantnější. Vše se obrátí, když je hra dovede na tajnou adresu, kde se zúčastní další hráči o nejvyšší výhru. Jenže tentokrát je v sázce i jejich vlastní život.




Příběh
Hra, kterou jsme hráli všichnu. Pravda nebo úkol. Úkol je většinou něco ponižujícího, ale v tomto případě to postavám stojí za ponížení, poněvadž jsou jim na oplátku nabízené ceny, co se neodmítají. Celý kousek je pak natáčený a daný na internet, kde k němu mají přístup miliony lidí. Lidé fandí a hlavní hrdinka stoupá po žebříčku nahoru, dokud se neocitne ve hře o nejvyšší výhru. Tím pádem jsou ale úkoly těžší a těžší.

Uf, tedy řeknu vám, že jsem nečekala, že u téhle knihy budu tak napjatá. Už je to několik týdnu, co jsem jí dočetla a stále si na ní tu a tam vzpomenu. Kniha odsýpá, tím pádem obracíte strany a ani o tom nevíte. Jste zvědaví, co bude další výzva, a proto nedokážete přestat číst.

Postavy
Vee žije ve stínu své kamarádky. Jinak je chytrá, ale bohužel i ostýchavá. Nicméně se ale chytí šance, kdy se konečně zviditelní i ona sama. Postava je dobře napsaná, a ačkoliv není můj šálek kávy, nedovedu si přestavit, že by na jejím místě byl někdo jiný.

U dalších postav nevíte, jestli jsou nastrčené, jestli jsou dobří, hodní a celou dobu o nich pochybujete. Což je vlastně taky dobře, protože většina z nich není taková, jaká se zdá.


Nebudu spoilerovat, ale jedno mínus tam bylo – konec. Některým se líbil, některým ne. Já patřím mezi ty, co by si to představovali trochu jinak. Ale to už je jen na vás. Jestli se vám kniha zalíbila, dejte mi vědět do komentářů, jestli jste taky zůstali vzhůru do 4 rána.

Já dávám knížce 8 bodů z 10. A to proto, že byla plná cliffhangers a úžasného napětí!

1 comment:

  1. Jsem абрам александр podnikatel, který byl schopen oživit své umírající těžařské podnikání pomocí boha poslaného věřitele známého jako Benjamin Lee Lee konzultant půjčky. mám bydliště v Jekatěrinburgu екатеринбург. snažíte se začít podnikat, vyrovnat svůj dluh, rozšířit svůj stávající, potřebujete peníze na nákup zásob. máte problémy se snahou zajistit dobrý úvěr, chci, abyste věděli, že vás pan Benjamin provede. je to správné místo, kde můžete vyřešit všechny své finanční problémy, protože jsem živou výpovědí a nemůžu si to nechat jen pro sebe, když ostatní hledají způsob, jak být finančně pozvednut .. chci, abyste všichni kontaktovali tohoto boha poslaného věřitel pomocí údajů, jak je uvedeno, aby se mohl podílet na této skvělé příležitosti e-mail: 247officedept@gmail.com nebo whatsapp/text +1-989-394-3740.

    ReplyDelete