Saturday, May 9, 2015

Relentless – Karen Lynch

Mezi prací, školou a domácími povinnostmi jsem potřebovala nutně odreagování. Ve volných dnech bylo tak krásně, že nezbývalo nic jiného, než jednoduše vyvalit špíčky na zahradu na sluníčko. A to bych nebyla já, kdybych u toho neměla knížku či Kindle v ruce.
Zabloudila jsem na Amazon a našla tam knížku Relentless od Karen Lynch. Jednalo se o první díl z chystané trilogie (první a druhá knížka už jsou na světě, teď se čeká na třetí). První díl byl zdarma a tak jsem si říkala – co tím zkazím? Nemusím utrácet peníze a knížka navíc neměla zas tak hrozné hodnocení.

O čem knížka vlastně je?
Otec Sary Grayové byl před deseti lety brutálně zavražděn. Vzhledem k tomu, že byla svědkem jeho vraždy, jí neustále pronásledují otázky proč se to stalo. Její kamarádi nemají ponětí, že Sarah ovládá mocnou schopnost a že žije dvojitý život – jeden normální a druhý v nadpřirozeném světě. Pak jí ale napadne upír – který začne být Sarou posedlý a udělá vše proto, aby jí dostal. V tu samou noc jí zachrání bojovník Nikolas a před ní se otevírá svět, o kterém neměla ani ponětí.
Příběh
Po dočtení jsem si zakoupila další knížku. Potěšila mě i z mé „nerd“ stránky, protože kniha obsahuje upíry (ne třpytící se!), vlkodlaky, démony, bojovníky na straně dobra a dokonce i troly. Moc se o knize neví, je velmi nenápadná a popravdě ani není náročná knížka – ani na angličtinu, ani příběhově, ale to mi nevadilo. Knížka v sobě má akci, přátelství, dobré dialogy i romanci. Jednoduše taková pěkná fantasy oddychovka s příjemnými postavami.

Postavy: Sarah a Nikolas
Musím říct, že na rozdíl od mé předešlé recenze jsem hlavní hrdinku ne vždy zbožňovala. Měla své chvíle, ale to je jen takové malé mínus. Co se mi na postavě líbilo bylo její odhodlání a snaha ochránit své přátelé. Velké plus samozřejmě bylo, že hlavní hrdinka se dokázala spřátelit s tolika mužskými postavami a nezaplést se s nimi po romantické stránce – to se v dnešní době cení. Nesnáším v YA knížkách zápletku ala „nejlepší kamarád je zamilován do hlavní hrdinky“ – jako by snad neexistovalo normální přátelství dvěma opačného pohlaví.
Nikolas je silný, dvě stě let starý Mohiri bojovník. Je jeden z nejsilnějších a… jako objekt zájmu si vybral právě Sarah. Nikolase jsem si oblíbila, ale jestli si knihu přečtete, možná poznáte pasáže, kde to Nikolas s ochranou Sarah už opravdu přeháněl.

Jop, tak to je ode mě asi vše. Dávám knize 7.5 bodů z 10. Doufám, že se vám recenze líbila a možná vás inspiruju si přečíst tenhle oddychový příběh. První díl je stále na amazonu zdarma zde, tak nevájte stáhnout vašich kindle, telefonů, čteček nebo i počítače a dejte mi vědět, jak se vám kniha líbila a jestli se mnou souhlasíte! J


No comments:

Post a Comment