Thursday, May 7, 2015

Unteachable - Leah Raeder

Řekněme si na rovinu - měl z nás někdo oblíbeného mladého, stále ještě nadějného učitele, který jen tak náhodou zdědil k tomu všemu i pěkný kukuč? Protože já ano. A proto jsem si užila tuhle parádní knížku a zapojila svojí fantazii :-)




O čem kniha vlastně je? 

Unteachable je příběh hlavní hrdinky Maise O’Malley, která právě nastupuje do posledního ročníku střední školy. Prozatím si vždycky užívala vztahů bez závazků, až jednou, těsně před začátkem školy, pozná záhadného muže, se kterým cítí, že je to jinak. První den školy zjišťuje, že onen záhadný muž, kterého nemůže dostat z hlavy, je její učil Evan Wilke. 





Příběh
Kniha mě chytila od úplného začátku a stihla jsem jí zhltnout v pár hodinách. Má patu i hlavu a je to doslova obraceč stran. Popisuje zakázanou lásku, touhu i jakési spříznění mezi hlavními postavami. Příběh jsem prožívala, byl tak skvěle napsaný, že jsem si po celou dobu knihy dokázala představit popisované věci. Celý příběh je propleten erotickými scénami a docela i detailními, takže pokud vám něco podobného nevadí, jen do toho :-)
Postava "Pana Wilke" není jen na splnění fantazií čtenářkám, ale hlavně postava, co má své chyby i minulost.

Maise
O Maise musím udělat samostatný odstavec. Zbožňovala jsem tuto postavu, až skoro konkurovala mé oblíbené Rose z Vampire academy. Byla drzá, rebelská, přesto starostlivá, měla určité problémy a já se s ní dokázala perfektně ztotožnit, ačkoliv ne nutně oplývám výše vypsanými vlastnostmi. Není možné se do ní okamžitě nezamilovat. Je opravdová, na povrchu drsná, přesto uvnitř skoro až křehká. Její obliba filmů mi byla velmi blízká. Naprosto žeru sarkastické postavy a tohle byl dokonalý příklad. 

Co od Maise uslyšíte a spostu dalších:
“Thanks, Dad, for leaving a huge void in my life that Freud says has to be filled with dick.” 


Takže co z toho vyplývá? Myslím, že je to jasné. Pokud máte chuť na knihu, co má své tempo, sympatickou, komplexní hrdinku, tak určitě doporučuji. Popravdě jsem nevěřila, že to bylo první dílo autorky. Já dávám 9/10.





"You can call it love, or you can call it freefall. They are pretty much the same thing."



2 comments:

  1. Kniha byla skvela napsana, souhlasim, mam v planu ji cist jeste jednou :P

    Kacka

    ReplyDelete
  2. Nenašla jsem jí v češtině, škoda, v angličtině bych se jí neodvážila číst

    ReplyDelete