Wednesday, March 9, 2011

Flipped

Není to dávno, co jsem projížděla s nudou novější filmy a narážela pořád na jeden, oceňovaný tímhle, nominovaný na támhleto, až jsem se naštvala a stáhla si ho. A udělala jsem dobře.

Film je z pohledu dívky a chlapce.
Malý chlapec se přestěhuje do nového města, narazí na Juli Bakerovou, která ho podle jeho názoru prostě otravuje. Chce mu se vším pomoci, ve škole ho vítá s otevřenou náručí a neustále ho prudí znaleckými kecy. Doslova jí nesnáší. Z jeho pohledu Julianna Bakerová vypadá jako otravná, umíněná holka.
Judi poprvé spatří nové sousedy a rozběhne se jim okamžitě pomoci s těžkými krabicemi. Okamžitě se zamiluje do jeho jiskřivých očí a ví, že je to její vyvolený. Je si jistá, že se Bryceovi také líbí, ale jen se stydí. Snaží se mu pořád pomoci, aby si našel nové přátelé a dávat pocit, že zapadl. Z jejího pohledu Bryce vypadá jako slaboch, tichý a milý chlapec.
Oba postupně rostou, Bryce vymýšlí způsoby, jak se Juli zbavit, Juli, jak se k němu co nejvíce přiblížit. Až jednoho dne, když Juli vyroste na strom a nechce z něj slézt, se na Bryce naštve, poněvadž nechtěl jít za ní. Juli je rozmazlená a umíněná tyranka.
Z pohledu Juli je to její strom, sedává tu odmala, zbožňuje ten výhled na louky, na přenádherný západ i východ slunce. Když chtějí strom pokácet, nedokáže z něj slézt, má tu vzpomínky a strom pro ní moc znamená. Miluje všechno živé. Bryce jí nechce pomoct. Bryce je rozmazlený a zlý zbabělec.
Bryce si uvědomuje, že Juli mu chybí. Vyhýbá se mu, nemluví s ním a utíká před ním. Není to to, co chtěl?

Každopádně film je skvělý. Na ČSFD má krásných 83% a pěkný, originální příběh. Líbí se mi, jak je film rozdělen a je vidět, že každý má jiný typ myšlení, každý je jiný. Je vidět rozdíl mezi chlapci a děvčaty a jejich dospíváním. Nemůžete nikoho odsoudit, aniž byste neznali důvod jeho činů.
Miluju herecký výkon Madelin Carroll, která ztvárnila Juliannu Bakerovou. Tak roztomilou a upřímnou dívku jsem ještě neviděla. Navíc, má perfektní charakter postavy. Než se mi odhalil její pohled, myslela jsem si o ní totéž, co Bryce.
Může jen vychvalovat a doporučit.

1 comment:

  1. Ahoj, a četla jsi i knihu? Nemůžu ji nikde najít, brala bych i originál v angličtině, protože film mě uchvátil stejně jako tebe, ne-li víc :D

    ReplyDelete