Sunday, March 6, 2011

Knihy, knihy, knihy

Na Xtrance se objevila celá série Darrena Shana, jehož jsem četla před pár lety a úplně mě uchvátil. Film, s názvem myslím prvního dílu, ne ne ne, to byl druhý! Upírův pomocník, zřejmě moc úspěchů nesklidil, z čehož je jasné, že knížka je prostě lepší. Jako vždycky! Já to říkám pořád! A nebo i knížka nestojí za nic, ale tohle mi ani neříkejte! Darren je citová záležitost!

Někdy mě vážně štve, že dobré knihy mají hrozné obaly a ty strašné hezké. Jako teď, půjčila jsem si knížku Hra na smrt od Davida Almonda jen proto, že na obálce byl nějaký fešný kluk a z anotace se moc vyčíst nedalo. Navíc, na druhé straně je napsáno, že je to nejlepší autor pro mladé na světě, tak jsem byla zvědavá, co je na něm úžasného. A popravdě? Nic. Příběh se táhne a vlastně se tam kromě popisování buše a horké suché krajiny (z čehož už jasně vyplývá, že to moc zajímavé není) nic neděje.
Další, kamarádka přitáhne tři knihy s hezkým obalem a po jejím doporučení, že je to BOMBA a ÚŽO, se ponořím do děje. A zase? Nic. Knížky pro dvanáctileté holky (ne, že bych odsuzovala 12tileté holky, mně bylo taky dvanáct a tímto obdobím jsem si bohužel prošla) a to je mé kamarádce 19, prosím.
No nic. Kniha Pošli to dál je úplně jiného kalibru. Má celkem nic neříkající obal s pampeliškou (což nedává vůči příběhu smysl), ale je perfektní. Stejnojmenný film Pošli to dál vyšel už před mnoha lety, ale myslím, že se všeobecně líbil.

Vraťme se k tomu Xtrance. Je to šikovná stránka plná knih, ale pozor, nesmí býti vydáni na nemilost půl roku po oficiálním vydání. Říká se tomu doba hájení a dělá se to proto, aby kniha měla čas se prodat. Každý si to může sehnat na netu, ne? A pozor, je to zřejmě nelegální, takže to tu nechci propagovat, ještě mě zavřou, haha. No, aby mě ten smích nepřešel.
Každopádně jsem tam dneska sehnala Tanyu Huff (vtipné na tom je, že já jsem to poprvé přečetla tak, jak se to píše... a to není moc hezké) a její Krevní pouta, což je prej knižní předlohou k nějakému super duper seroši, o němž jsem jakživ neslyšela. Fanynky upírů, nebijte mě za mou negramotnost, ano, je to Bloodties. I když mi upíři lezou dost krkem, rozhodla jsem se tomu dát šanci a za pár minut se na to pustím. Vůbec to není tím, že už pár hodin nemám, co dělat a netrpělivě čekám na odpověď jedné soukromé školy z Californie, zda mi dají stýpko.
Od téhož nakladatele je tu knížka jménem Smrt u Archanděla, což je sice moc hezké, ale je to v pořadí čtvrtá kniha a já si toho nevšimla. Když ooonaa měěěla táááák hezkýý obááleček! Nicméně je od Češky a já nevím, ale už jen tento fakt mě na tom trošku odrazuje. Né, že bych trpěla nějakou averzí, ale přijde mi, že Češi umějí zkazit, co se dá (co se týká filmů, seriálů, knížek, dabingu a můžu pokračovat, ale nechce se mi, budou vám muset postačit tyto krásné tečky...) a jednoduše si budu muset sehnat ty první díly, abych to mohla posoudit. Obal však fakt pěkný!

Najde se tam však i Vyjímečná a vážně to obětování času na tu knížku stálo za to. Užila jsem si čtení a po dlouhé době jsem se nezadrhla a neodkládala četbu dál a dál. Prostě mi skvěle vyléčila krizi.
Další je David Barnett a jeho Andělské zrcadlo. Popravdě ani nemám tucha, o co jde, našla jsem to prostě v počítači a hodlám se do toho co nejdříve pustit.
Každopádně, na ebookforum.cz a Xtrance se skvěle zabavíte, pokud jste blázni, jako já a baví vás číst i ty E-booky.

No comments:

Post a Comment